Sales- en marketingbureau Like a Virgin uit Kortrijk (België) creëerde een sprookjesboek ter ere van het dochtertje van één van de collega’s. Een jaar geleden had één van hun collega’s fantastisch nieuws: eind december 2017 zou zijn kerstekindje geboren worden. Creatievelingen zijnde, vonden ze dat een cadeautje van de geboortelijst niet genoeg was. Daarom haalden ze het kind in hen boven …

Met een groepje collega’s creëerden ze in het geheim een sprookjesboek ter ere van deze kleine meid: Prinses Penny. In hun vrije tijd tekenden en schreven ze een prachtverhaal.

Goede doel autisme

Omdat ze vonden dat ze met dit sprookjesboek eigenlijk nog veel meer mensen, en dan vooral kindjes konden blij maken, stuurden ze het ook de wijde wereld in. Prinses Penny is nu te koop! (Het boek weliswaar, niet de baby ;-)) Dit sprookje wordt niet enkel opgedragen aan Penny, maar aan alle kleine en grote prinsen en prinsessen die leven met autisme.

De opbrengst van de verkoop gaat integraal naar vzw Victor, de organisatie die mensen met autisme en hun gezin thuis begeleidt. Victor betekent “overwinnaar”. Elk kind dat leert leven met autisme is in hun ogen een échte (over)winnaar. Doordat de productiekosten van het boek gedekt worden door sponsoring, kunnen ze het volledige verkoopbedrag doneren aan vzw Victor.

Het boek bestellen

Ondertussen werden al zo’n 300 exemplaren verkocht. Het sprookje over Prinses Penny kost 15 euro en kan je bestellen per mail aan prinsespenny(at)gmail.com of met een berichtje naar de Facebookpagina ‘Prinses Penny’.