Storytelling in drie bedrijven

Als je succesvol zaken wilt doen, is het belangrijk dat je goed kan communiceren. Met je klanten natuurlijk, maar ook met je medewerkers. Hoe doe je dat op een leuke, natuurlijke en doeltreffende manier? Door verhalen te vertellen!

Interview met de schrijver: Waarom dit boek?

In zijn eerste boek helpt ‘storymanager’ Erik Mathlener hoe bedrijven, organisaties en mensen effectiever en plezanter kunnen communiceren. “Ik wilde al heel lang een boek schrijven. Gewoon omdat ik het leuk vind om te schrijven. Maar evengoed omdat ik mijn zakelijke kansen ermee vergroot.

Klanten zien dan immers dat ik verstand heb van storytelling. Bovendien is het voor deelnemers aan mijn trainingen handig om naar huis te gaan met een boek. Zo kunnen ze zich verder bekwamen in het vertellen van verhalen”. Aldus de auteur.

Waarom heeft u gekozen voor hardcover en niet voor softcover?

Dat is puur vanwege de uitstraling. Een hardcover boek ligt lekkerder in de hand en oogt professioneler. Duurzamer. Je hebt meer kwaliteit in handen. Natuurlijk bevat een paperback dezelfde inhoud, maar het heeft gevoelsmatig niet dezelfde impact.

Wat was uw eerste reactie toen u het resultaat van het boek zag?

Het was een sensatie! Je hebt lang gewerkt aan je manuscript en dan ineens heb je een heus boek in handen! Ik was overdonderd door de schoonheid. Na het advies van De Boekdrukker heb ik voor glanslaminaat gekozen. Schitterende diepe kleuren, een prachtige glans en haarscherp.

Ik heb gebladerd en gebladerd door mijn nieuwe boek en had een enorme grijns van oor tot oor. Pure blijdschap en trots.

Wat is volgens u de meerwaarde van een gedrukt boek ten opzichte van een digitale variant?

Een boek is echter. Werkelijker. Meer aanwezig. Een boek kun je voelen, ruiken, zelfs horen als je bladert. Je legt het weg en pakt het volgende week weer in handen als je oog erop valt. “Oh ja, dat stond in dat ene boek,” denk je als je iets wilt opzoeken.

Je snuffelt langs de boeken en neemt hem uit de boekenkast. Herkenning van eerder gemaakte aantekeningen. Daardoor is een boek een klein gelukje. Daar kan een pdf-bestand op je harde schijf nooit aan tippen.

Product specificaties

Uitvoering

Hardcover

Genre

Managementboek

Formaat

A5 (148×210 mm)

Bindingswijze

Genaaid gebonden

Papiersoort

120 g/m² HVO

Omvang

104 pagina’s

Afwerking omslag

Glanslaminaat